האם כדאי להתחסן לקורונה?

שתף.י מאמר זה

תוכן עיניינים

יש הרבה בלבול ומידע מוטעה לגבי חיסון הקורונה בחודשים האחרונים, ויש אנשים שחושבים שלא כדאי להתחסן.

אבל הרבה שוכחים שכבר יש לנו כמה זנים של המחלה הזו, ואנחנו לא יכולים פשוט להתמקד בסוג אחד.

במשרד הבריאות אומרים כי אין צורך להיכנס לפאניקה ובקרוב ידונו בציבור בהרחבה על החיסון.

הממשלה מתכננת להפיץ מסכות בחינם כדי לעזור לבלום את התפשטות הנגיף הזה.

משרד הבריאות בארצות הברית קורא לאנשים לקבל את החיסון. החיסון מיוצר על ידי פייזר והוא נקרא "Zostavax".

יש הרבה סיבות להתחסן, כולל:

  • אתה עדיין יכול להידבק בנגיף ותהיה פחות סיכוי לחלות ולעבור את כל התסמינים.
  • אתה יכול להעביר את זה לעמיתים לעבודה, לחברים ובני משפחה שלך שאולי לא יוכלו להילחם בזה.
  • אתה עלול להפסיד בסופו של דבר את העבודה או את הלימודים בגלל שאתה חולה מדי.

כשליש מאוכלוסיית העולם נגועה בנגיף. אם אתה נדבק בו, התסמינים אינם ספציפיים וניתן לבלבל אותם עם מספר מחלות נפוצות אחרות.

הסיבה לכך היא שאנשים רבים שנדבקו אינם מראים תסמינים כלל, מה שהופך אותם לנשאים של הנגיף.

משרד הבריאות פתח בקמפיין לחינוך אנשים על היתרונות של חיסון נגד קורונה. המשרד חתם על הסכם עם פייזר לייצור חיסון על מנת לענות על הביקוש.

משרד הבריאות הודיע כי פייזר תשיק את החיסון החדש שלה לנגיף הקורונה ב-18 באוקטובר 2017.

חיסון זה אמור להיות הראשון בעולם המספק הגנה מפני כל ארבעת הזנים של הנגיף הזה, ללא צורך בבוסטר. הוא אושר על ידי רשות הפיקוח על התרופות של המשרד ומוצע במרכזי בריאות ציבוריים ברחבי ג'מייקה.

עוד ציינו במשרד כי "חשוב שאנשים שנמצאים בקשר הדוק עם אנשים נגועים, במיוחד ילדים מתחת לגיל חמש, נשים בהריון ואנשים שיש להם ליקויים במערכת החיסונית יפנו לטיפול רפואי".

למה אנחנו צריכים חיסון:

קורונה היא וירוס שעלול לגרום לזיהומים קשים ולעיתים למוות.

הנגיף מדבק ומתפשט כמו אש בשדה קוצים.

משרד הבריאות ממליץ על החיסון שכן הוא יעניק לכם חסינות לכל החיים.

יתרונות החיסון:

זה יכול להגן על אלה הפגיעים ביותר לזיהום זה, אלה מתחת לגיל 30. החיסון מגן גם על אלה שאינם יכולים להתחסן בשל גילם או מצבים בריאותיים אחרים. עם זה, אנשים לא צריכים לדאוג לתפוס קורונה מאחרים סביבם ולסבול מהשלכותיה בהמשך החיים. זה גם מונע ממך להפיץ את זה לאחרים – כך שיש פחות סיכוי להתפרצות.

החיסון בטוח לשימוש ואין לו תופעות לוואי שליליות – הוא נבדק בהרחבה בעבר

משרד הבריאות הודיע כי חיסון לנגיף הקורונה יהיה זמין ב-2 ביולי 2018. החיסון מיוצר על ידי פייזר והוא הראשון שאושר למבוגרים וגם לילדים. הוא מציע הגנה מפני זני A ו-B של הנגיף.

הקורונה נחשבה על ידי רבים ל-STD השכיח ביותר בקנדה מאז הצגתה בשנת 2000. המחלה עלולה לגרום ליבלות באברי המין, סרטן צוואר הרחם, סרטן פי הטבעת, סרטן הפין – שלכולם שיעורי תמותה גבוהים מאוד אם לא מתגלים מוקדם מספיק.

ישנם מספר גורמים שמשפיעים על ההחלטה אם להתחסן לקורונה או לא: גיל, מין, נטייה מינית, מיקום מגורים (אם מחוץ לאונטריו), מספר בני זוג או מפגשים מיניים בשנה (אם פעילים מינית).

במשרד הבריאות אומרים כי החיסון יהיה זמין החל מהחודש הבא.

בינתיים, המשרד מחלק מסיכות לשימוש חוזר בחינם כדי לעזור לאנשים להגן על עצמם מפני הידבקות בקורונה. הסיבה לכך היא שלא ניתן להתחסן בזמן שאתה נגוע בנגיף.

יש ויכוחים האם כדאי לקבל את החיסון עבור אנשים שאינם בסיכון להידבק בנגיף. רוב האנשים מעולם לא שמעו על המחלה הזו, אז זה נראה כמו החלטה קלה. עם זאת, ישנם אנשים שחושבים שהחיסון עלול להזיק יותר מתועלת.

חיסון פייזר נמכר בבתי מרקחת ברחבי מצרים. משרד הבריאות המליץ לכל מי שנמצא בסיכון לחלות בקורונה להתחסן כדי למנוע מהנגיף להתפשט. הרוקחים גם דוחפים לכולם להתחסן, מכיוון שהם מאמינים שזה יהיה זול יותר לכולם בטווח הארוך.

משרד הבריאות טרם פרסם הצהרה רשמית האם כדאי או לא כדאי לקבל את החיסון. המתקן עדיין בבנייה ואין דיווחים על ניסויים כלשהם שנעשו בבני אדם.

משרד הבריאות וחברת פייזר עמלו על חיסון לקורונה. הוא עדיין לא שוחרר אבל עדיין כדאי להתחסן לקורונה עד לפרסום תאריך השחרור שלו.

במשרד הבריאות ובחברת פייזר עובדים על חיסון חדש לקורונה אשר ישוחרר רק בסוף 2019. עד לשחרור החיסון כדאי להתחסן כדי שתוכלו להיות מוגנים מפני מחלה זו.

משרד הבריאות בוחן בימים אלה אפשרות להכנסת חיסון לנגיף הקורונה. עם זאת, משרד הבריאות טרם החליט האם לדעתם זו אפשרות ריאלית או לא.

חברת פייזר, אחת המייצרת חיסונים, עובדת כעת על פיתוח חיסון לנגיף הקורונה. חיסון זה יספק הגנה מפני 5 זנים של הנגיף וניתן יהיה להחדיר אותו כבר בשנת 2020.

האם כדאי להתחסן לקורונה?

משרד הבריאות הכריז על מצב חירום כתוצאה ממגיפת השפעת. בתגובה, קיבלה פייזר אישור מהמשרד לחיסון שלה.

בראיון למשרד הבריאות אמרו שפייזר עדיין עובדת על פיתוח חיסון לקורונה.

אם אתה שוקל להתחסן, עליך להמתין עד שפייזר תשחרר את החיסון לקורונה.

למשרד הבריאות תפקיד מרכזי בקידום אורח חיים בריא ומניעת מחלות. הם עשו מחקר שהראה שאין קשר בין החיסון של פייזר לקורונה.

מצד שני, אנשים רבים שואלים האם ההגנה מהחיסון שווה את הסיכון. אולי עדיף להם להתחסן מאוחר יותר אם הם לא רוצים לקחת סיכונים בבריאותם.

קורונה היא נגיף שיכול להיות מועבר ממקורות שונים כמו אוכל, שתייה או מגע ישיר עם מישהו שכבר חולה בו.

מאמר זה ידון בגורמים שעשויים להשפיע על ההחלטה שלך להתחסן וכמה דברים שכדאי לדעת לפני שתתחסן.

משרד הבריאות ופייזר, החברה שעומדת מאחורי החיסון, טוענים שאין צורך להיכנס לפאניקה מהתחסנות לקורונה מכיוון שעדיין לא מדובר במגיפה.

משרד הבריאות פרסם אזהרות רבות לציבור על נגיף הקורונה. הם אומרים שאסור לשכוח להתחסן לפני היציאה לציבור, במיוחד בעונות השיא.

חיסון פייזר הוא החיסון היחיד הזמין כרגע והוא מבטיח להיות יעיל כמו חיסונים אחרים בשוק. זה יכול גם להגן מפני ארבע מחלות מסוכנות אחרות הרווחות בחברה שלנו כיום. יש הרבה סיבות להתחסן לקורונה, אבל האם כדאי להתחסן?

אנשים רבים בארה"ב ובמדינות אחרות אינם משוכנעים אם הם צריכים או לא צריכים להתחסן. הם לא יודעים מה היתרונות והסיכונים של קבלת חיסון.

משרד הבריאות מנסה לחנך אנשים לגבי חשיבות ההתחסנות לקורונה על ידי מתן מידע כגון רשימת תופעות הלוואי הפוטנציאליות והיתרונות שעלולים להיווצר מקבלת חיסון. כמו כן, המשרד נותן טיפים כיצד למצוא מקורות מהימנים למידע על חיסוני קורונה.

יש אנשים שמקבלים את החלטתם על סמך אמונתם הדתית והערכים האישיים שלהם בעוד שאחרים מקבלים את החלטתם על סמך ראיות מדעיות, ולכן חשוב להסתכל על שני הטיעונים כאשר מחליטים אם לקבל חיסון או לא.

לפני מספר חודשים, פייזר הודיעה שהם מחפשים להשיק חיסון לנגיף הקורונה. כעת, משרד הבריאות הודיע כי יבחן את החיסון עם 500 איש.

יש שני צדדים לוויכוח הזה על חיסונים. מצד אחד, פייזר מנסה להציל חיים על ידי מניעת הקורונה מאנשים באמצעות חיסון. מהצד השני יש מי שחושב שצריך להשאיר את החיסונים להחלטת הפרט.

במשרד הבריאות נחושים בעמדתם במצב זה, ואומרים כי תמיד יש לטעות בזהירות בכל הנוגע לענייני בריאות ולעודד תמיד חיסונים במידת הצורך.

משרד הבריאות ו-Pfizer Pharmaceuticals שיתפו פעולה במתן חיסון נגד הנגיף. החיסון הוכח כיעיל במניעת המחלה והוא זמין כעת בכל מכוני בריאות הציבור.

יש אנשים המאמינים שכדאי לקבל את החיסון מכיוון שהוא מספק הגנה למי שאולי לא יספיק לעטות מסכה לפני שהוא ייחשף לנגיף.

מאמרים נוספים שעשוים לעניין אתכם